Wielkość czcionki: |
Kontrast strony:

Żłobek Michałki

Żłobek „Michałki” jest placówką publiczną prowadząca działalność opiekuńczo-wychowawczą dla dzieci od 20 tygodnia życia do 3 lat. Placówka oferuje opiekę dla 108 dzieci od poniedziałku do piątku w godzinach od 6.00 do 17.00.

Maluchy mają do dyspozycji jasny, przestronny budynek. Sale, w których przebywają dzieci, znajdują się na parterze i piętrze budynku. Lokal jest podzielony na cztery oddziały. Każdy z nich zawiera dwie sale dla dzieci z dostępem do łazienki, szatni oraz kuchni, w której rozdzielane są. Placówka jest właściwie przystosowana do potrzeb dzieci – sale są wyposażone w oczyszczacze powietrza, sprzęt i zabawki dostosowane są do potrzeb dzieci. W części pomieszczeń pobytu dzieci znajdują się wyjścia na przestrzeń rekreacyjną Żłobka. Do dyspozycji są tarasy: na parterze i pierwszym piętrze, jak również ogrodzony ogród usytuowany z dala od głównych dróg komunikacyjnych – z urządzeniami do zabaw oraz bogatą roślinnością chroniącą przed nadmiernym nasłonecznieniem.

Dla większości dzieci jest to pierwsze, poza rodziną środowisko społeczne. Od tego, jakie umiejętności zdobędą w tym czasie, zależy w dużym stopniu ich dalszy indywidualny rozwój. Dlatego dbamy, aby doświadczenia z tego okresu stały się źródłem sukcesów, a jakość opieki była jak najlepsza. Jesteśmy nowoczesnym żłobkiem z długimi tradycjami, dlatego czerpiąc, z tego co jest dla dzieci najlepsze, organizujemy swoją działalność w sposób dostosowany do ich potrzeb i możliwości rozwojowych w kontakcie z rodzicami i środowiskiem. Współdziałanie opiekunów z dzieckiem i jego rodzicami wpływa na szeroko rozumianą edukację dziecka. Mając na uwadze oczekiwania rodziców głównym celem funkcjonowania naszego żłobka jest stworzenie miejsca, gdzie mogą przebywać dzieci zagrożone lub chorujące na różne postacie nietolerancji pokarmowych i alergii.

Na początku przygody ze żłobkiem dziecko przechodzi adaptację. Jest to proces związany
z przyzwyczajaniem się do nowego środowiska i dotyczy wszystkich podopiecznych. Zjawisko jest przejściowe, jego długość jest uzależniona od indywidualnych potrzeb dziecka. Najważniejszym aspektem pomyślnego przejścia adaptacji jest zbudowanie zaufania do placówki i opiekunów oraz pozytywne nastawienie i pewność podjęcia dobrej decyzji.